18 stycznia 2010 r. godz. 18:00
PONIEDZIAŁKOWE SPOTKANIA ZE SZTUKĄ - tym razem zapraszamy Państwa na
Koncert Karnawałowy
wstęp wolny
W programie najpiękniejsze arie i duety z oper, operetek i musicali oraz pieśni
Wystąpią:
Paulina Martini – sopran
Laureatka konkursów fortepianowych, występowała także z orkiestrą jako solistka-pianistka w Filharmonii w Gdańsku i Bydgoszczy. W latach 1999-2005 studiowała na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, który ukończyła z wynikiem bardzo dobrym w klasie starszego wykładowcy Andrzeja Nanowskiego.
Od sezonu 2005/2006 solistka Akademii Młodych Śpiewaków w Teatrze Maryjskim
w St Petersburgu.
Od sezonu 2007/2008 studiuje z maestro Raimundo Mettre w Mediolanie.
Brała udział w Master Class Eleny Obraztsovej (2007,2006); Larissy Gergievy (2006), Vladimira Atlantova (2006); Teresy Żylis-Gara (2004). W swoim repertuarze operowym ma role Tatiany w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego;
Mimi w La Boheme Pucciniego; Contessy w Le Nozze di Figaro Mozarta; Donny Elviry w Don Giovanni Mozarta; Micaeli w Carmen Bizet; Giulietty w I Capuleti e i Montecchi Belliniego; Atalanty w Xerxesie Heandla; Sesto w Giulio Cesare Heandla; Cabri w Betulia Liberata Mozarta. Występowała w Polsce, Niemczech, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Włoszech i Rosji. Jest dwukrotną stypendystką Ministra Kultury I Dziedzictwa Narodowego (2007,2006) oraz dwukrotną stypendystką Prezydenta Miasta Gdańska (2007,2006).
Krzysztof Marciniak – tenor
W czasie studiów występował w przedstawieniach premierowych w Teatrze Wielkim w Łodzi m.in. jako Damazy w „Strasznym dworze" Stanisława Moniuszki, Bojomir w „Zamku na Czorsztynie" Karola Kurpińskiego czy w tytułowej roli Dyrektora teatru Wolfganga Amadeusza Mozarta. W roku 1988 związał się z Operą i Operetką w Szczecinie i do 1992 roku był czołowym solistą tego teatru. W roku 1992 wrócił do rodzinnego miasta i został pierwszym tenorem Teatru Muzycznego w Łodzi.
Najważniejsze role operetkowe: to Edwin („Księżniczka czardasza"), Su-Czong („Kraina uśmiechu"), Tassilo („Hrabina Marica"), Barinkay („Baron cygański"),Alfred („Zemsta nietoperza"), Camille („Wesoła wdówka") oraz inne główne role w operetkach: „Błękitna maska" Freda Raymonda, „Polska krew" Oscara Nedbala, „Popłoch wśród dziewcząt: Jurija Milutina czy „Wiktoria i jej huzar" Paula Ábraháma.
W repertuarze operowym artysty są m.in. takie partie jak: Tamino („Czarodziejski flet"), Ismael („Nabucco"), Macduff/Malcolm („Makbet"), Dr Cajus („Falstaff"), Leński („Eugeniusz Oniegin"), Janek („Janek"), Damazy („Straszny dwór"), Góral („Halka"), tytułowego Casanovy Ludomira Różyckiego czy Opat di Chazeuil („Adriana Lecouvreur").
Mirosław Feldgebel – fortepian, harfa
Absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fortepianu, studiował także na Wydziale Teorii, Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ceniony pianista i kameralista. Partnerował wielu najwybitniejszym artystom polskim i zagranicznym. Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów pianistycznych (m. in. I nagroda w Torneo Internazionale di Musica w Turynie, III nagroda w XII Concorso Musicale Europeao Citta di Moncalieri).
Od wielu lat zajmuje się również wykonawstwem muzyki dawnej na instrumentach historycznych - na klawesynie (szef artystyczny zespołu Mercurius), na harfach średniowiecznych i renesansowych (współpraca z zespołem Ars Nova) oraz na pianoforte.
Jako jeden z niewielu pianistów polskich miał zaszczyt koncertować na zabytkowym fortepianie Pleyel z roku 1860 w koncercie poświęconym pamięci Fryderyka Chopina, odbywającym się w ramach IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie.
W październiku 2004 roku wraz ze skrzypaczką Katarzyną Dudą występował z recitalem w Carnegie Hall w Nowym Jorku, a w marcu 2005 roku w sali słynnej Concertgebouw w Amsterdamie. Koncerty te zostały owacyjnie przyjęte przez publiczność oraz otrzymały bardzo pochlebne recenzje.
Od 2006 roku prowadzi autorskie projekty w Warszawskiej Operze Kameralnej.
Andrzej Krajewski – prowadzenie
Dziennikarz, autor książek. Był korespondentem TVP i Polskiego Radia w Waszyngtonie (1990-1994), pierwszym redaktorem naczelnym "Przegląd Reader's Digest" (1994-2001), dyrektorem Centrum Monitoringu Wolności Prasy (2003-2005).
Za PRL - dziennikarz "Expressu Wieczornego", "Razem", "Przeglądu Technicznego" i "Firmy" a także podziemnych "CDN", "Vacatu" i "Praworządności" oraz stypendystą Fulbrighta (1986-1988). Wydał "Cicerone" - o Polsce lat 1982-1985 widzianej oczami zagranicznych korespondentów, których był przewodnikiem (podziemny "Most" 1987), "Region USA" - wywiady z działaczami "Solidarności", którzy wyemigrowali do USA (londyński "Aneks" 1989), "Zasługa dla Polski" - "próbę przedstawienia odbrązowionego Kuklińskiego", jak określił to sam pułkownik ("Wrota" 1999).
Ostatnio pisał dla "Focus" i "Polityki", dla niemieckiego "Message" i norweskiego "Global Knowledge".
Paulina Martini
Krzysztof Marciniak
Mirosław Feldgebel
Andrzej Krajewski
Komentarze
Dodano: 17 stycznia 2010 11:27, ~pestka
Mam pytanie czy można jeszcze kupić bilety?
Dodano: 17 stycznia 2010 21:46, ~Jola
Koncert jest bezpłatny:)
Dodano: 19 stycznia 2010 13:34, ~wacek
Dlaczego zmieniono występujących artystów?
Ci co byli-to nie ta klasa co podano w zapowiedziach.
Ale wybrzydzać nie ma co-wszak za darmo.
Komentarze publikowane pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść tych opinii.